Brev:
Mad og nedsat appetit - 10 mdr.
9. februar 2017
Alder:
10 mdr.
Mad og nedsat appetit - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi vores søn indenfor den sidste uges tid har fået nedsat appetit.
Han er startet i vuggestue d. 1.2 og har imellem der været ramt af sygdom og tænder. Han er startet op igen i forgårs.
Jeg ved ikke hvad det præcist skyldes, men ved at uanset hvor syg han næsten har været har det aldrig ændret på appetitten.
Portionerne han spiser er heller ikke store, og han er mere tørstig og vil helst ammes.
Vores dag ser således ud ift mad.
Han vågner 05.30 - 06.00
Morgenmad er en halv time efter han er vågnet. Det er iøjeblikket boghvedegrød med frugt og en kop vand.
Her på det sidste har han spist en halv deciliter og drukket en kop vand.
Han puttes kl. 8 med amning
Klokken 10 får han brød og frugt i vuggestuen, her han ca spist halvdelen hver gang.
kl 11 frokost her spiser han et kvart stykke rugbrød med pålæg og meget lidt hapsere ( en skive agurk eks) drikker sin kop vand
12 Puttes til lur med amning
k14-1430 spiser han ikke altid, men som regel samme mængde som morgenmad eller frokostmåltidet
kl 16 Puttes til lur med amning
kl 17 tilbydes en lille snack ( vindruer) kop vand
kl. 18 Aftensmad hvor han ca spiser halvdelen af hvad han gjorde for en måned siden.
Er dette grundet tænder? Indtryk? Jeg prøver imellem dette at tilbyde nogle små hapsere, for at sikre der kommer lidt mad ind, og til tider bryder han fuldstændig ud i gråd. Som om han er øm i munden. Det kan sagtesn være tænder, men som sagt har det aldrig endnu påvirket appetitten.
Hilsen